Universal Studio; the Island of Adventure

10 augustus 2017 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag staat Universal Studio op het programma. Universal kent 3 themaparken; wij gaan voor The Island of Adventure want die heeft de meest coole en heftige rollercoasters. Allemaal gebaseerd op bekende film- TV karakters zoals Harry Potter ( The Wizzarding World of Harry Potter waarbij de rollercoaster onder hangt zodat je voeten los hangen) en The incredible Hulk Coaster (zie video). De Jurassic Parc River Adventure begint heel rustig en is vergelijkbaar met de Fata Morgana uit de Efteling maar op het eind wordt hij toch wat heftig en eindigt met veel water (dus lekker nat). Maar pas echt nat (en dan bedoelen we ook doorweekt!) zijn we geworden in Popeye's Bilge-Rat Barges waarbij je door een wildwaterbaan gaat. M.n. om Jan gelachen die hier echt de lol niet van in kon zien. Rest van de middag lopen soppen in onze schoenen. Hadden we misschien voor 5 dollar toch maar even in een droogmachine moeten gaan staan. Een van de meest coole attracties (volgens Jan en mij) was The Amazing Adventures of Spiderman. Een combinatie van een rollercoaster en 3D, erg indrukwekkend!!! Helaas 1 attractie niet gedaan, 90 min wachten was toch iets teveel van het goede. Al met al viel het qua rijen best mee; je wordt constant vermaakt dus hebt niet altijd in de gaten hoe lang je al aan het wachten bent.
Moe maar voldaan zijn we huiswaarts gekeerd. Jan vond nog de energie om te koken want de kids wilden graag thuis eten (en natuurlijk nog zwemmen).
We liggen nu met z'n vieren voor pampus op de bank; straks lekker slapen.
Morgen de laatste dag in Orlando; bezoek aan de shopping outlet staat op het programma.

1. Nelly stuut:
    11 augustus 2017
    Gaaf zeg ben best een beetje jaloers zo.n reis wil ik ook maken. |Nog heel veel plezier en genieten jullie samen nog maar van de mooie dagen in Amerika.
  2. Anuschka:
    11 augustus 2017
    Fijn toch om even kind te zijn?? Lekker spelen in en om het water Jan? Ik geniet wederom met jullie mee.
  3. Stella Tol:
    11 augustus 2017
    Hi Nelly, het is idd gaaf om dit allemaal te beleven. Soms ook wat overweldigend; dan moeten dingen even op je inwerken. Kan ook aan ons liggen hoor! Wij zijn natuurlijk van die nuchtere hollanders. Maar we genieten volop van alles wat er op ons pad komt.
  4. Stella Tol:
    11 augustus 2017
    Hi Anuschka, het was echt wel lachen hoor!!! Maar, ik verlangde ook wel naar wat droge kleren. Hier hadden we ons niet op voorbereid. De gelouterde Amerikanen wel. Begreep pas toen waarom zij zoveel mee sjouwden. Ik had 's morgen nog gezegd dat ik zo min mogelijk mee ging nemen! Haha.....
  5. Carin:
    11 augustus 2017
    Haha, vlgd keer die "natte" attractie als laatste doen! Was weer een fantastische dag zo te lezen Veel plezier nog
  6. Stella Tol:
    11 augustus 2017
    Hi Carin, idd een goed plan maar helaas waren het meerdere attracties. Wij troffen degene waarbij je echt een douche over je heen kreeg. Dus volgende keer badkleding aan en voldoende droge kleren. En slippers! Het is hier ruim 30 graden maar de sneakers zijn nog niet droog
  7. Irma:
    11 augustus 2017
    Leuk om te zien dat je het naar je zin heb. Veel plezier.