The Great Smoky Mountains

14 augustus 2017 - Knoxville, Tennessee, Verenigde Staten

Vandaag een klein stukje geschiedenis over het gebied waar wíj ons bevinden; nl de great smoky mountains.

The Great Smoky Mountains vormen een onderdeel van de 2.700 kilometer lange bergketen Appalachian Mountains. Dat is een van de oudste bergketens van de wereld; de rotsen die het landschap vormen zijn zo’n 900 miljoen jaar oud. De oorspronkelijke bewoners – de Cherokee Indianen – noemden dit gebied Shaconage, dat betekent ‘de plaats van de blauwe rook’. Die blauw 'rook' is duidelijk te zien op de foto's.

Vandaag rijden we naar Sevierville, een plaats in de buurt van Gatlinburg; hometown of the famous Dolly Parton!! Met echte country en western muziek op de radio zijn Jan en ik helemaal in ons element (het hoort er bij.....!!! hoewel Tim en Luna hier een hele andere mening over hebben). Take me home, country roads....wij blijven stug meezingen.
In Sevierville de laatste shopping gedaan van deze vakantie; we kunnen het niet laten.

Door de prachtige omgeving rijden we later op de dag weer terug naar huis.

We eten 's avonds bij de Italiaan; wederom heerlijk maar die grote hoeveelheden eten....we blijven ons er over verbazen. Luna begrijpt inmiddels hoe het werkt en vraagt steevast om een doggy bag zodat ze later op de avond haar kipnuggets (formaat kipfilet!) alsnog kan opeten (om dan vervolgens in bed te klagen over dat ze zich niet zo lekker voelt....tja hoe zou dat nou komen?)

We sluiten de avond af op de veranda met een kop koffie en aansluitend een lekker glas wijn. Goed gesprek erbij.....dit zijn dierbare momenten. Morgen onze laatse dag hier in Tennessee, woensdag vliegen we weer terug naar New York.

1. Anuschka:
    15 augustus 2017
    De laatste loodjes wegen het zwaarst letterlijk en figuurlijk, volbeladen het vliegtuig in. Geniet ze nog!
  2. Irma:
    15 augustus 2017
    Howdy folks. Luna, goed idee van je om een doggy bag te vragen! Wie wat bewaart die heeft wat.... Lekker meezingen met al die countryliedjes en af en toe lekker uithalen, heerlijk toch? Veel plezier en lekker genieten in

New York. See ya
  3. Maaike Zut:
    15 augustus 2017
    Leuke verhalen en foto's! Vince wenst Luna beterschap met haar buik. Stijn vraagt of Tim ook voetbalspullen heeft geshopt. Van ons allemaal: geniet nog op jullie laatste dag en goede reis morgen!
    p.s.: Vince en Levi willen nog zeggen dat ze allebei een You-tubekanaal hebben. Of Tim en Luna ook willen kijken en abonneren :-)
    Groetjes!!
  4. Stella Tol:
    15 augustus 2017
    Wat is de naam van het youtube kanaal?