New York by Citibike

18 augustus 2017 - Dublin, Ierland

Het is nu vrijdag 18 augustus, 7.15 uur en we zitten op de luchthaven van Dublin (Ierland). Vanochtend (voor ons gevoel) was het donderdag en zijn we gestart aan onze laatste dag in New York. We hadden nog 2 dingen op onze to-do list staan die allebei met fietsen te maken hadden. Nl. fietsen over de Brooklyn Bridge en door Central Parc. Nu hebben ze in New York de zgn Citibikes. Voor $12 p/dag huur je een fiets die je max 30 min mag gebruiken. Dan zet je 'm in de stad op aangegeven plekken in de stalling en kun je na 5 min. weer een fiets lenen. Eigenlijk is het bedoeld voor de locals want als toerist wil je langer dan 30 min fietsen maar het systeem spreekt ons aan en bovendien kunnen we zo regelmatig een pauze inlassen. Daarnaast is het voor hetgeen wij van plan zijn ook stukken goedkoper dan fietsen huren. We starten bij ons hotel en fietsen tot vlak bij de Brooklyn Bridge. Dit klinkt heel simpel maar het is best wennen, fietsen in de Big Apple en het op tijd vinden van een stalling waar voldoende plek is om de fietsen te plaatsen. Het levert de nodige stress, discussie en een enkel scheldwoord, maar.......we kregen al snel door hoe het werkte en toen hadden we de smaak goed te pakken. Na het 1e half uur fietsen stallen we de fietsen en gaan eerst ontbijten in een gezellig tentje. Na het ontbijt pakken we de fiets en rijden over de Brooklyn Bridge. Wat een fantastische ervaring!!! Prachtig uitzicht ook op Manhatten. We parkeren de fiets bij One World en gaan te voet verder. Bij een volgende stalling pakken we weer de fiets en fietsen nu langs de Hudson River richting Central Parc. Hier eten we een New Yorkse hot dog (met zuurkool, ketchup, mosterd en augurk). Lekker!!! We toeren vervolgens heerlijk door het park. Rond half 2 wordt het tijd om terug te keren naar het hotel; dit doen we met de metro. We halen de bagage en vertrekken richting JFK airport. We gaan met de metro; een drukke bedoening maar goed te doen. Om 18.55 uur vertrekken we richting Dublin waar we nu dus zitten te wachten op de vlucht naar Amsterdam. Met geen slaap maar een heerlijk gevoel over de reis die we hebben gemaakt kijken we terug op 3 prachtige weken. Echt bijzonder om dit met elkaar te hebben beleefd.
Om 13 uur hopen wij in Amsterdam aan te komen en dan op naar huis en natuurlijk naar Lotje want die hebben we wel gemist.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Irma:
    19 augustus 2017
    Welkom thuis na deze mooie reis.
  2. Irma:
    19 augustus 2017
    Welkom thuis na deze mooie reis. Het is erg leuk geweest om jullie te volgen. Mooie verhalen met foto's erbij.