Lady Liberty en Ground Zero

3 augustus 2017 - New York, New York, Verenigde Staten

Vandaag gestart met breakfast in de diner op de hoek. Daarna naar Battery Parc waar we op de ferry zijn gestapt voor een bezoek aan The Statue of Liberty en Ellis Island. Een bekend plaatje maar wanneer je er dan in werkelijkheid bent toch heel bijzonder. Zo'n tour duurt zeker 2,5 uur en in de brandende zon valt het m.n. voor de kids niet altijd mee, maar we hebben er van genoten!!! Heel bijzonder ook vanuit historisch oogpunt bekeken. We hebben tot nu toe niet anders gehoord dan dat Holland zi'n belangrijke rol heeft gespeeld bij het ontstaan van New York; waarom er dan tot nu toe nergens een nederlandse audio tour beschikbaar is, is ons een raadsel.
Na Liberty Island en een heerlijke kop koffie te voet naar Ground Zero; indrukwekkend monument: 2 grote vijvers met de namen van de slachtoffers.
Vervolgens One World Observatory voor een riante uitkijk over de stad. Razendsnelle liften die je in 60sec naar boven brengen (541m hoog)!!!
Nu even een borrel in het hotel en vanavond naar Times Square by night.
Morgen vroeg uit de veren voor onze vlucht naar Knoxville Tennessee.

1. Anuschka:
    4 augustus 2017
    Dit heet optimaal gebruik maken van je New York tijd, geweldige planning chapeau! Ik houd hier zo van en geniet mee op afstand.
  2. Stella Tol:
    4 augustus 2017
    Inderdaad Anuschka, planning is alles in zo'n stad. En accepteren dat je niet alles kunt zien. Dus goed dat we vooraf onze 'bucket list' hadden gemaakt. Lobster eten en fietsen over de Brooklyn Bridge hopen we aan het eind van reis nog te doen.
  3. Irma:
    4 augustus 2017
    Jullie zijn goed bezig geweest daar in New York. Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Veel plezier in Knoxville. Gr. Irma
  4. Irma:
    4 augustus 2017
    Jullie zijn goed bezig geweest in New York. Ik hoop dat jullie een goede vlucht hebben gehad. Veel plezier in Knoxville. Gr. Irma.
  5. Marjan:
    5 augustus 2017
    Fantastisch wat jullie allemaal zien en doen! Mooie plaatjes!
  6. Opa en oma:
    5 augustus 2017
    Hoop ook eens New York te zien .
    Wij Vonden de foto s leuk
    Met lotje gaat het goed om 6 uur
    Meld ze zich bij de voor deur en dan krijgt ze eten en dan gaat ze naar boven 11 uur roep Ik haar en gaat ze naar buiten tot 6 uur eten naar boven
    En als Ik naar bed ga laat Ik haar er weer uit.groeten aan Steven en fam
  7. Stella Tol:
    5 augustus 2017
    Haha, heerlijk zo'n kat met regelmaat! Heel overzichtelijk ook